Mondial Assistance Reisverzekering vernieuwt HelpMe app
Upgrade vanaf 16 maart verkrijgbaar De in 2010 geïntroduceerde HelpMe app van Mondial Assistance krijgt een upgrade. De app heeft een nieuw design met een verbeterde gebruiksvriendelijkheid. Ook is het mogelijk om sneller een melding te doen in geval van nood. De HelpMe app is ontwikkeld om de hulpverlening voor reizigers nog sneller en eenvoudiger toegankelijk te maken en is gratis beschikbaar voor iedereen met Pechhulp of een Reisverzekering van Mondial Assistance. De update voor de app is vanaf vandaag beschikbaar voor iPhone en Android smartphones.
Met de HelpMe app heeft de verzekerde zijn polisgegevens en contactgegevens altijd bij de hand en kan eenvoudig een melding bij de alarmcentrale worden gedaan. De app is te downloaden via www.mondial-assistance.nl/HelpMe
’’Als innoverend bedrijf staan we niet stil. De technologie echter ook niet. We hebben daarom gekeken of we het gebruiksgemak van onze applicatie nog meer kunnen vergroten. In samenwerking met internetbureau Virtual Affairs was het mogelijk om onder andere het design en de navigatie te verbeteren. Ook is de gebruiksnelheid van de app verhoogd. Hulpverlening voor reizigers zal daarom nóg sneller en eenvoudiger toegankelijk zijn via de vernieuwde HelpMe app.’’ aldus Wessel Koenekoop, Manager Marketing Mondial Assistance.
Focus op iPhone en Android smartphones Door een duidelijke focus op de belangrijkste mobiele platformen is Mondial Assistance in staat een nog betere applicatie te realiseren. Aangezien 74% van de gebruikers van de HelpMe app een Android smartphone of iPhone gebruikt, is ervoor gekozen om Symbian, Windows en Blackberry smartphones niet langer te ondersteunen. Dit betekent dat na 1 april de huidige applicatie voor deze systemen komt te vervallen. De gebruikers met een Android smartphone of iPhone krijgen automatisch een update. Na de update gaan de ontwikkelingen voor de app onverminderd verder om de hulpverlening aan de reiziger te blijven optimaliseren.
Over de HelpMe app Na de installatie van de app op een smartphone, is het heel eenvoudig om de polisgegevens toe te voegen. In geval van nood kiest de reiziger of medische hulp of pechhulp gewenst is. In een paar simpele stappen wordt er een melding gedaan bij de alarmcentrale van Mondial Assistance, waar ook direct alle polisgegevens beschikbaar zijn. Bovendien beschikt de app over een zoekfunctie waarmee simpel en snel Points Of Interest, waaronder tankstations of autoverhuurbedrijven in de buurt kunnen worden gelokaliseerd.
In september 2011 heeft de HelpMe app, tijdens de uitreiking van de Financiële Dienstverleningsawards, een Gouden Schild gewonnen in de categorie “E-business award”. Het jury oordeel luidde: “Slimme, in de tijd passende, praktische toepassing welke getypeerd wordt door helderheid, makkelijk toepasbaar en begrijpelijk voor de klant. Het biedt (groei)potentieel voor zowel verzekeraars als voor consumenten.” (Bron Persbericht Mondial Assistance Reisverzekering)