Op vakantie met nieuwe Zwitserleven reisverzekering?
Zwitserleven dé pensioenverzekeraar van Nederland gaat meer verzekeringenverkopen. Binnenkort komt Zwitserleven met een nieuwe Zwitserleven reisverzekering. En daar blijft het niet bij. Deze week maakte Zwitserleven, onderdeel van de Vivat groep bekend autoverzekeringen en reisverzekeringen te gaan verkopen. Zwitserleven gaat de markt op met nieuwe verzekeringen die goed aansluiten bij het bekende Zwitserleven gevoel. Daar past de reisverzekering zeer goed bij. Kijk maar eens naar alle reclames over het zwitersleven gevoel.
Het Zwitserleven gevoel is sterk
Zwitserleven is een sterk merk. Onderzoek heeft dit aangetoond geeft de verzekeraar aan. Maar ook de marketing slogan “het Zwitserleven gevoel” is bij veel Nederlanders zeer bekend. De verzekeraar wil dit sterke merk en het zwitserleven gevoel ook inzetten voor andere producten. Hierbij worden als eerst de reisverzekering en de autoverzekering genoemd.
Het Zwitserleven gevoel van “wij ontzorgen je”, sluit goed aan bij de reisverzekering en autoverzekering. Als er iets gebeurt, zal Zwitserleven je ontzorgen. Ook bij deze schadeverzekeringen is het Zwitserleven gevoel belangrijk. In de reclames van de afgelopen jaren was er al een sterke relatie gelegd tussen pensioen en verre vakantie reizen. Inzetten op reisverzekeringen is dan ook geen rare stap.
Ben benieuwd hoe goed Zwitserleven de nieuwe reisverzekeringen in de markt gaat zetten. Er zijn al veel aanbieders van reisverzekeringen en annuleringsverzekeringen. Ook winkelketens bieden de reisverzekeringen van de verschillende verzekeraars aan.
En nog steeds veel consumenten sluiten de reisverzekering of annuleringsverzekering af bij het boeken van de reis. Niet iedereen heeft een doorlopende reisverzekering. Natuurlijk heeft Zwitserleven een sterk merk en een sterke propositie met het Zwitserleven gevoel.
Nieuwe Zwitserleven reisverzekeringen met Vivat?
Bij de reisverzekeringen is veel concurrentie met veel druk op de verkoopprijs. Marges zijn vaak dun. Zwitserleven profiteren kan bij het in de markt zetten van de reisverzekeringen profiteren va de expertise die aanwezig is binnen de Vivat groep.
Het merk Zwitersleven moet het warme gevoel uitstralen waar je bij wilt horen. Een merk wat iets extra’s heeft. Het gevoel licht daarbij vooral in service. Het merk moet beleeft worden door de klanten van Zwitserleven.
Reclames nieuwe Zwitserleven reisverzekering?
Met de reclames van de afgelopen jaar heeft Zwitserleven een sterk merk gebouwd rondom het pensioen. En het Zwitserleven gevoel. In de afgelopen reclames kwam ook reizen en genieten naar voren. De aansluiting met een reisverzekering licht voor de hand.
Het is nog onduidelijk op welke manier de reisverzekering in de markt gezet gaat worden. Even afwachten.
Vivat en de digitale revolutie
Eind 2017 wil Vivat de meest innovatieve verzekeraar van Nederland zijn. De organisatie gaat mee met de digitale revolutie. Hiervoor wordt meer gebruik gemaakt van data en werkt Zwitserleven samen met diverse startups.
De startups dwingen de Vivat groep om moderner te werken. De doelstelling is om de meest innovatieve verzekeraar te zijn. In de komende jaren zet het daar verder op in. Zo wil Vivat kunnen inspelen op veranderingen die nu snel gaan.
Ook Zwitserleven zal zich moeten gaan aanpassen. CEO van Rooijen spreekt in een interview uit dat de verwachting is dat baby’s die nu geboren worden ouder dan 100 jaar zullen worden. Dit heeft ook gevolgen voor het pensioen. Het merk Zwitserleven zal zich moeten mee ontwikkelen.
Zie de site van Zwitserleven voor meer organisatie en de verzekeringsproducten.