Supersnelle telefonische afhandeling van bagageschade

Europeesche ReisverzekeringenEuropeesche verzekeringen introduceert een nieuwe en snelle methode boor het afhandelen van schade. Hiermee kan een bagageschade met een telefoontje helemaal worden afgehandeld. Volgens de verzekeraar betreft het een unieke methode waarbij tijdens het gesprek direct de uitkering kan worden vastgesteld door een schadebehandelaar. Direct daarna kan de klant inloggen op de site van de verzekeraar om te zien wat het uitkeringsbedrag is en welk vervangend product wordt aangeboden. Mogelijk is dit precies het product of misschien een vergelijkbaar model welke is geclaimd. De verzekerde kan dus kiezen uit een vervangend product of een geldbedrag. Daarbij kan ook gekozen worden voor een compleet ander product. Europeesche verzekeringen geeft aan dat het meer dan 100.000 producten in het assortiment heeft. De dienstverlening gaat zelfs zover dat de klant ook kan bijbetalen bij de keuze voor een vervangend product. Mocht de keuze vallen op een goedkoper product dan hetgeen geclaimd is, zal het verschil aan de verzekerde worden uitgekeerd.De Europeesche heeft eerder dit jaar een proef onder haar klanten gehouden waarbij de nieuwe manier van schademelden is getest. Dit leverde zeer positieve klantervaringen op. Voor de Europeesche reden om rechtstreekse telefonische schadebehandeling van reisbagageschaden op grote schaal te introduceren.